søndag 27. september 2009

Den Gutten!

Alle har en gutt som en ei gang var forelsket i, som man liksom aldri blir helt ferdig med, selv om den første chrushen er over for lenge siden, og som du vet at du aldri blir sammen med, eller kommer til å gå på date med en gang.. Men som det er lov å drømme om fordi Han har alt du tror du ønsker..

Som selv om det er leenge siden du så Han sist, så kiler det litt i magen idet du ser Han og snakker litt med Han, og til du finner ut av at du egentlig bare er forelsket i drømmen om. Han som har alt drømmer om innerst inne:

Som smiler så det kiler i magen.. Han vet hvordan han kan få deg i godt humør, ikke fordi han alltid skal oppmuntre deg og fjolle seg til slik at du får en god latter, men fordi Han har tilbrakt så mye tid sammen med deg at det blir naturlig for Han å vite hva du trenger, og gir deg det fordi han ønsker det beste for deg..

Som holder deg med selskap på en eller annen måte, når kveldsvakter er kjedelige på jobb, eller du ikke klarer å konsentrere deg om skolearbeid eller at du er syk, fordi Han syntes du er interessant å snakke med. Ikke fordi dere alltid snakker om så mange fornuftige ting, men fordi Han liker det dere snakker om, og deg. Han setter pris på samtalen fordi den er med deg og fordi Han gir like mye som Han får tilbake fra deg, en samtale som går begge veier og som er gull verd.

Som ser om du har klippet deg, eller kjøpt nytt tøy, men ikke fordi du har nevnt det, men fordi Han legger merke til alle de små detaljene ved deg.
Han mener du lukter godt, og alltid ser søt ut, selv om du er trøtt, sliten eller kanskje syk eller har grått en stund. Og Han er ikke redd for å si ting akkurat som det er fordi Han vet at du gjør akkurat det samme tilbake til Han.

Som holder rundt deg og holder i hånden din, selv om Han kanskje ikke egentlig er så veldig glad i det å holde hender selv, men fordi Han vet at du liker det veldig godt... Og Han vet at du gjør ting du nødvendigvis ikke er så glad i selv, men du gjør det fordi Han liker det.. Han går med deg på shoppingtur, bærer poser og svarer ærlig når du prøver den ørtende buksen og tilsvarende genseren, fordi Han vet at det gjør underverker for selvtillitten din at Han er villig til å gå med deg på noe han egentlig ikke er så forferdelig glad i...

Som vet hvor du er kilen i form av å le seg skakke, og som vet hvor det kiler sånn godt at du kan sovne... Som vet når du kan presses slik at du når målet du har satt deg, eller om du trenger støtte til å gi deg på det punktet du er kommet til..

Du vet at Han vet alt som deg, og likevell så blir Han hos deg..

Når jeg begynte å skrive dette innlegget, så var det tilegnet den uoppnåelige gutten som plutselig kanskje ikke var så uoppnåelig lengre, eller kanskje syntes den uoppnåelige gutten enda lengre vekke akkurat da, jeg husker ikke helt.. Men det som slo meg når jeg leste gjennom innlegget en gang til, er at Gud på mange måter er den gutten.

Gud er alt jeg egentlig ønsker og drømmer om, men jeg tror det er uoppnåelig fordi jeg gjør så mange gale ting, ting jeg vet er feil og som skader meg selv og andre.. Gud vet hvordan han best kan støtte og oppmuntre meg i alle ting.. Gud gir meg smil som varmer lengre enn varme dyner og tepper, soloppganger, gode venner, gode turer med evig god humor og latterkramper i timesvis, overtrøtthumor og sukkerkick, og han gir meg kilinger i magen. Gud holder meg med selskap, jeg er aldri alene. Jeg kan vøre alene i fysisk form, men aldri ensom, for Gud er alltid med meg. Gud setter umåtelig stor pris på samtalene vi har sammen, fordi de går begge veier, og fordi det er viktige ting, men også fordi det er de små tingene som egentlig er uvesentlige, men som samtidig er de viktigste i hele livet ditt akkurat da. Gud legger merke til alt ved deg, og elsker alt ved deg. Gud gjør underverker for selvtillitten din. Hvem kan elske slik som Gud?

Jeg vet at Gud vet alt om meg, og likevell så elsker han meg og vil aldri forlate meg uansett hva som skjer..

Det er ekte kjærlighet og den har jeg allerede fått,nemlig av Gud<3 Jeg trenger bare å minnes på det ganske ofte.. Slik en kjærlighet ønsker jeg å gi videre til folk jeg treffer på min vei; Gutter eller jenter, voksne eller barn, små eller store, venner og uvenner.. Og en gang i livet håper jeg at jeg kan gi den til den mannen jeg skal gifte meg med..

men mest av alt ønsker jeg at det kan gi de jeg treffer på et bilde på Gud som en kjærlig og raus gud som har godhet og tålmodighet som er uendelig god..

"Alt makter jeg i Ham som gjør meg sterk!" Fil 4,13.

cecilie<3

3 kommentarer:

Marthe Sofie sa...

For en fin blogg du he!! Kjempe bra skreve, og ej kjenne mej veldig igjen:) Du e bra!!!

Trine Selvikvåg sa...

Hei Cecilie!
Dette va veldigt fint skreve. Ei kjempebra samenlikning. Herligt herligt!

Jan-Erik S. Halvorsen sa...

Godt sagt !
(eller kanskje heller skrevet)

Nå som jeg trodde at jeg skulle finne ut hvem den første forelskelsen var......

:-)