torsdag 1. oktober 2009

Cecilie, husk dette!

Æsj, jeg har noen knær som ikke vil samarbeide med meg for tiden og det frustrerer meg.. Jeg danset litt for mye swing på ei uke i sommer, etter 1 mnd pause før den uken. Så det ble litt for mye for mine, da litt utrente, knær. Det vil si at jeg har vondt i knærne fremdeles, for når jeg kom til Stavanger, så begynte jeg å danse igjen. Forsiktig vell å merke. Men det funket ikke med forsiktig dansing. Det gjorde vondt. Men sta som jeg er på punktet som gjelder dansing, så fortsatte jeg selv om det gjorde vondt. Jeg måtte bli syk for å stoppe å danse. Så jeg har vært syk en stund nå, og knærne begynner å bli bedre. Prøvde meg på en time swing på tirsdag, og det var plutselig vondt igjen. Serdeles dårlig timing nå som det er Høstfest om ikke så lenge til. Ikke denne helgen, men helgen etter det. Da blir det mye dansing hele helgen. Og jeg vet at knærne mine ikke tåler så mye dansing som jeg har lyst til.. Og gjett om det er frustrerende da!

Jeg kan love deg at det er sinnsykt frustrerende. Helt sykt vannvittig frustrerende.. Men jeg vet også at om jeg ikke tar hensyn til knærne den helgen, så kan det hende at jeg kommer til å slite med knærne i lang tid etter den helgen. Og det er innerst inne noe jeg ikke vil. Jeg vil ha knær som fungerer.. Da må jeg prioritere i helgene som kommer.. Og det blir vanskelig.. For jeg elsker å danse.. Når jeg hører musikk på radioen eller på telefonen, så trør jeg trinnene til diverse typer dans. Når jeg venter på bussen er danstrinn en veldig grei måte å holde varmen på, men det må se vannvittig rart ut. Hehe.. Jeg kan danse i flere timer, og bli så sinnsykt varm og svett at det er helt sykt, og så skifter jeg tøy og fortsetter.. Det er fantastisk å kunne presse seg på dansegulvet.. Bare en dans til, og en til.. Jeg elsker det. MAGISK!

Men om jeg skal kunne danse fremover må jeg bygge opp styrke i knærne, sakte men sikkert.. Derfor må jeg ta det rolig i Høstfesthelgen.

Basta!

Cecilie<3

1 kommentar:

Unknown sa...

Jeg hadde skikkelig trøbbel med knærne da jeg starta å danse, men jeg fant ut at det var fordi skoene ikke var glatte nok, så jeg fikk vridninger/all belastningen på knærne... måtte ta en god pause og kjøpe nye sko...