torsdag 15. oktober 2009

Mamma og pappa kommer på besøk!

Nå har jeg ventet lenge.. Altforlenge syntes jeg. Mamma og pappa ringte fra bilen for en time siden, og sa at de var på vei til Stavanger. De sa at de kom om 1,5 timer til ca.. Og bare for å si det, så visste jeg at de kom altså, det var planlagt. Og jeg har gledet meg siden sist uke sikkert, om ikke lengre.. Jeg trenger litt moderlig/faderli omsorg..

Passet derfor på at jeg gjorde ferdig nynorskøving som skal inn imorgen, så den er levert på forskudd, og bare det i seg selv er sjeldent. hehe.. Jeg må le litt for meg selv, de siste dagene har jeg prøvd å stole på Gud i alle ting, og det er vanskelig. Vanskeligere enn jeg trodde. Men jeg merker at jeg har bedre dager nå, enn jeg har hatt på lenge. Igår var jeg litt sliten, men jeg fikk byttet fastlege, til en i Stavanger, jeg var på Cellegruppemøte og jeg skrev ferdig nynorskoppgaven. Jeg fikk også søkt på praksisbarnehage, og tilslutt fikk jeg også lagt meg, men sove det fikk jeg ikke på en stund. Men jeg er så heldig at jeg kan drømme selv om jeg er våken, og jeg drømte ganske så fint før jeg plutselig tok turen til Drømmeland. Deilig. Dagen idag har vert serdeles effektiv, og igjen tror jeg at det er Gud som har en finger med i spillet og at kaffe'n jeg drakk på skolen, ikke har så mye med saken. Men det er nå meg, andre står fritt til å tenke ansleis(ja, nynorsken sniker seg inn på de mest uroligvekkende steder:P). Jeg har endelig fått bestilt legetime, sånn at jeg kan få skjekket ut hvorfor jeg er så slapp som jeg har vert i høst, og om det er i veien sånn ant enn at jeg bare er sliten. Videre har e lest på religion, og jobbet med matteinnlevering som skal inn neste fredag.. Flink har jeg vert..

Nå har jeg tent lys, ryddet og vasket litt, og så slapper jeg av med god musikk og gleder meg til jeg får besøk:D Det er fantastisk å kjenne at jeg gleder meg til foreldrene mine kommer.. Jeg merker også at jeg gleder meg til å slappe av i helgen, og samle krefter til ein ny uke.

Men jeg gleder meg også til å se hvilke planer Gud har for meg i tiden som kommer. Idag lette jeg etter en bok å lese i mens jeg spiste frokost. Jeg er en serdeles rar person som ikke liker å spise frokost ens ærend for å spise frokost, jeg kombinerer gjerne frokosten med pensumlesing, bibellesing eller andre bøker som kan leses til frokost. Og i bokhylla mi fant jeg en bok som het "Guds vilje - den gåtefulle" av Charles Swindoll.

Hvis dere har fulgt med på blogginnleggene mine i den siste tiden, så har jeg vert litt frustrer over at jeg kjenner at Gud jobber med meg for å forandre meg til sitt barn men at jeg ikke vet hvor den Berg og dalbanen går. Og det har frustrert meg til de grader. Jeg liker å ha kontroll over livet mitt og så tar Gud meg med på Hans uransakelige veier uten at jeg hverken kan eller vil hoppe av.. Og i den boken som jeg fant i bokhyllen idagmorges, den er skrevet med nettopp det temaet jeg har prøvd å forstå i den siste tide. Boken lover ikke å gi meg svar på hvor jeg skal, og det gir ikke Gud heller, men det er en trygghet å vite at jeg ikke er den eneste som går på veier jeg ikke vet hvor fører hen. Det er også trygt å vite at Gud vet hvor jeg skal, og hvor Han fører meg hen. Om jeg ikke vet hvor jeg skal, så begynner jeg å lære å stole på at Gud vet hvor han vil ha meg, og der Han vil ha meg, der er det godt å være.

Det surrer mange rare tanker i hodet for tiden, og for en gang skyld så bruker jeg tid på å finne ut om det bare er tanker eller om det er noe jeg skal gå for.. Det er utfordrende, spennede og skummelt. Men også trygt..

Jeg kjenner også at jeg gleder meg til å gå videre i Berg og dalbanen og se Guds raushet i mitt liv:D

Men nå kom det plutselig besøk, endelig:D
cecilie<3

Ingen kommentarer: