mandag 12. oktober 2009

Bare vas og fjas!

I dag har jeg bare vaset. Var trøtt på forelesning og skippet 2 timer undervisning på slutten av dagen. Har jobbet litt med nynorsk ting til skolen, men er forferdelig dårlig til å konsentrere meg. Ble til at jeg lagde film fra Høstfesthelgen istedet. Var jo forsåvidt fornftig det, men det var jo ikke det jeg skulle hjem for å gjøre.

MEN...
Helgen var nydelig herlig og fantastisk.. alt gikk på skinner fra torsdag kveld til søndag.. Kurs på fredagskvelden, etterfulgt med KRIK og hybelkveldjeg stresset ikke på lørdagen med kurs, men slappet av med Silje og Anita med svømming og middag. Så var det dansing fra 9 om kvelden til 8 om morgenen på søndagsmorgenen.. OG Knærne holdt!! Jeg begrenset meg litt, ville gjerne danset mer, men det får jeg ta senere i så fall..

MEN..
Det jeg har lagt merke til når jeg tenker meg ordentlig om, er at når livet går på skinner og jeg stoler på meg selv istedet for Gud, så blir liksom Gud fjernere.. Når jeg fikser alt selv og liver er bra, så glemmer jeg å stole på Gud i alt.. For da klarer jeg jo ting selv, og glemmer at Han er Grunnen til at jeg fikser livet..

Det gjør vondt å se at jeg er så lite flink til å stole på Gud i alt.. Jeg tror jeg har lært å stole på Gud når jeg ikke ser andre løsninger enn å gå til Han, men det å overlate kontrollen(og sette meg i vogna på Berg og Dalbanen på toppen) når jeg fikser livet, det er vanskeligere enn du aner..For da klarer jeg meg jo fint alene liksom..

Jeg ba til Gud om dagen om at han måtte peke på ting som jeg må jobbe gjennom, slik at jeg kan komme nærmere Han. Og jeg fikk svar. Ganske konkret. Som forresten også er et bønnesvar.. Mer konkret svar fra Gud på ting jeg ikke klarer å finne ut av.

Så Gud hjelp meg og vær alltid i hjertet mitt.. Jeg merker at jeg klarer bare et par dager alene uten Deg, men jeg vil ikke klare ett par dager en gang. Jeg vil at Du skal være grunnen til at jeg står opp om morgenen, og klarer meg gjennom dagen. Jeg ønsker at Du skal være min styrke og min kraft. Min glede, min sang, og min dans. Legg i meg et ønske om å bare være Ditt barn og stole på Deg i alt, gode og mindre gode tider..

Vis meg at det er bare Du som alltid er der for meg.

Takker foresten for alle de sinnsykt herlige dansene i helgen, de supre folkene på siddisstova, og for de beste folkan på Imi, og på KRIK<3 digger dere.. Må smile når jeg tenker på dere for det er så mange som er der for meg og som vil kjenne meg. Takk Gud!

Kom på en annen festlig ting som gjør at jeg må smile.. Ble fortalt at om jeg flyttet inn med Susanne, så ville jeg se mye baking, og enda mer Hanna Montana og Disney Channel og Tore plassert ca midt mellom bakingen og Hanna Montana/Disney Channel.. Og jeg fnyste og lo, og sa at Hanna Montana/Disney Channel kommer jeg aldri til å se på, bakingen og Tore var forsåvidt greit nok.. Men jeg gir meg over. Hanna Montana er Morsomt! Jeg har sittet i sofaen ca 1 time nå, og sett Hanna Montana og jeg ler.. Jeg ler og nynner på introsangen til serien.. Go Hanna Montana, baking og Tore+Susanne<3

Gud er god som har laget Hanna Montana og Disney Channel til underholdning<3

2 kommentarer:

Trine Selvikvåg sa...

Æg digge Hannah Montana! :D

Cecilie sa...

hehe.. så bra:D da e mi to, eller tre hvis ein regne me susanne.. e du i stavanger på høstferie?