tirsdag 15. september 2009

Berg og dalbane

Joda, nå skal du høre..

For tiden er livet akkurat som en berg og dalbane, opp og ned og rundt og rundt og enda litt mere opp og ned. Det er ikke alltid like morsomt, hvertfall ikke når en er forkjøla i tillegg.. For det første så liker jeg ikke berg og dalbaner i det hele tatt.. Når vi er på tivoli sånn ellers så takker jeg pent nei takk, og er mer enn gjerne stumtjener/veske-jakke-penger-lommebok-holder for de andre som syntes slike ting er morsomme.. Og jeg nyter utsikten fra bakkenivå, det holder for meg. Men denne berg og dalbanen kan jeg ikke velge å ikke delta i.. For akkurat nå er livet mitt en berg og dalbane og det er serdeles vanskelig å hoppe av livet sitt. Og det er ihvertfall ikke noe jeg ønsker.. Men poenget er at noen dager har jeg massevis av energi og kan gå hele dagen i ett strekk uten at jeg er sliten i det hele tatt, mens andre dager vil jeg helst bare holde senga.. Mye av dette er sikkert fordi jeg er forkjøla og fordi jeg har litt for mye å henge fingrene i til vanelig.. Og så kommer jo skolen itillegg:P Og jeg liker faktiskt skolen, den utfordrer og gleder, samt at den selvfølgelig irriterer til tider, men jeg ser at det jeg lærer på skolen, er ting jeg trenger når jeg kommer ut i jobb..

En annen grunn til at jeg kjører berg å dalbane er det uungåelige temaet kjærlighetskvaler.. Noen ganger må man velge mellom to goder, og det er ikke alltid like lett, hvertfall ikke når man ikke helt klarer å bestemme seg for hvilken av de to godene en helst vil ha. Og selv om en klarer å velge hvilke gode en helst vil ha, så er det slett ikke sikkert at det man velger, vil velge deg, eller er det som er best for deg. Hvordan vet man hva man skal velge? Og hvordan vet man at man har valgt rett? Og hvordan i huleste skal man finne ut av slike ting?!!?!?!?!?!? Æsj, kan du skjønne at det er berg og dalbane ute og går?

Ein siste ting som e ikke klare å bestemme mæ for, e om e ska gå på Salem eller Imi.. Hvor e ska engasjere meg i tillegg te KRIK liksom.. Har lyst til å engasjere meg i en av delene, men vet ikke hvor.. Ber om å få svar på alle mine dilemmaer, men er ikke alltid like tålmodig som jeg skulle ønske.. Ber om bedre tålmodighet også;) Setter stor pris på om andre vil be for meg også, selv om dette kanskje virker som småting i hverdagen, så påvirker det min hverdag.. Det er viktige ting for meg..

God natt og sov godt<3
Cecilie

Ingen kommentarer: