tirsdag 1. desember 2009

Adventstiden

Jeg har hatt en deilig helg hjemme i mandal, hengt med mamma og pappa, truffet alle besteforeldrene mine, og hengt med gamle venner.. Kjempedeilig..
Jeg fikk kjøre med en kamerat bort, istedet for å sitte alene på en buss i tre timer, det var herlig og tiden fløy avstedt.. Når vi løn vil stavanger, tentes lysene i tårnet på ullandhaug, og jeg tenkte for en velkomst!
Jeg leser en bok som heter ''Tre uker med 3,16'' au john r hardang, og idag leste jeg om det gamle og det nye mennesket. Paulus sier at det han vil gjøre, gjør han ikke, mens det han ikke vil, gjør han(rom 7,19).
Jeg kjenner meg veldig igjen i dette..det er så enkelt å falle tilbake til gamle vaner, selv om en vet at de vanene ikke er sunne for en.. I boken leste jeg et godt eksempel: en nyfrelst afrikaner fortalte om sitt nye liv: det er som om to bikkjer plass om makten i mitt hjerte, en svart mi en hvit.
Vet du hvem som seirer? Spurte misjonæren.
Den du gir mest mat!
Mat troen din med å lese i bibelen eller henge sammen med kristne venner og på møter.. Det er snadder det;)

Ingen kommentarer: