lørdag 26. desember 2009

Det snør!

Det er forlengst leggetid i forhold til at jeg slettes ikke er iform og burde benytte meg av sjangsen til å sove masse og slappe av. Men ikveld vil jeg ikke sove, hvertfall ikke ennå. For det snør utenfor vinduet mitt, masse! Og det legger seg sånn fint på alle tynne greiner, og dekker alt slik at det blir hvitt på alle kanter:D Det er nydelig:D Liker også å ha litt tid for meg selv, og tenke litt og prate med kjentsfolk som ikke holder til i Mandal(som for tiden er verdens navle!:D)

For et par dager siden måtte jeg ta en kjip telefon, jeg måtte si fra meg vaktjobb på Explore i nyttårshelga. Og det hadde jeg gledeyy meg max til i hele høst. Jeg har ikke vert i form i hele høst,vært sliten, slapp og generelt hatt lite energi. Men på Explore ville jeg og skulle jeg. Helt til jeg kom hjem på juleferie og var helt syltet etter altformye jobb siste uken i Stavanger. Og jeg er fremdeles ikke helt god, hoster å snakker som en hes rockestjerne;) Ganske så morro:P

Men det som ikke er morro, er at jeg ikke får være med å henge med så mange supre folk som jeg hadde tenkt. Det svir og gjør vondt, men jeg må ta hensyn til kroppen, og la den hvile nå når den har sjangsen. Kroppen sladrer ikke, den forteller hvordan tilstanden i kroppen er, selv om jeg ikke alltid vil høre på den. Og skal jeg engang bli frisk,må jeg høre etter. Og da, når kroppen og meg er enige, da skal vi på Explore og gi 110% eller mer:D Det gleder jeg meg til.

Matteus 11, 28 og utover er veldig fin i denne sammenhengen. Det er slitsomt å gå å være sliten og ikke ha krefter til overs. Da er det godt å kunne legge det over på Jesus, og få ro for at der er det trygt og Jesus vil gå med oss på veien, og gjøre veien litt lettere å gå.

Matteus 11, 28-30: "Kom til meg, alle dere som strever og bærer tunge byrder, og jeg vil gi dere hvile. Ta mitt åk på dere og lær av meg, for jeg er mild og ydmyk av hjertet, og dere skal finne hvile for sjelen. For mitt åk er godt og min byrde lett"

Akkurat slik som livet er i akkurat dette øyeblikket, med Silje Nergaard og jazz på Spotify samtidig som snøen laver ned utenfor vinduet, så kan det ikke bli så mye bedre. Jeg liker det! Veldig mye:D

Cecilie<3

Ingen kommentarer: