mandag 14. desember 2009

Tålmodighet er en dyd!

De siste ukene har bare flydd avsted. Jeg har hatt dager som er overfylte av energi, og dager hvor energien er i en flaske i kjøleskapet som jeg ikke får åpnet om jeg enn ville, å, så gjerne. I dag er en av de dagene hvor energien bare er borte. Jeg vet ikke hvor den er blitt av hen. Og jeg kjenner at jeg blir sliten av å ikke orke noe. Sist uke, på denne tiden, så var eg å danset swing så det kostet etter. Det var en drømme dag, jeg lover! Det er slik jeg egentlig ønsker at dagene skulle være. Men slik er det ikke, og jo fortere jeg virkelig forstår det, jo fortere kan jeg kanskje komme dit jeg egentli vil. Er det ikke rart?

Vell, jeg kjenner ganske godt at jeg ikke er der ennå, men jeg klarer hvertfall å se at det kommer noe postitivt ut av å sitte hjemme istedet for å fly på døra i ett sett. Joda, jeg er ca ferdig med julegavene for i år, og de jeg ikke er ferdig med er slike som er koselige å sitte med. For eksempel en kalender med bilder og bibelvers som passer til bildet for den måneden. Det vil si at jeg får bruke masse tid til å lese i Bibelen for å finne bibelvers som passer til bildene. Det er to fluer i en smekk det:P Hehe. Jeg lærer meg også å multitaske ganske så bra. Lage kake, se CSI og strikke på en annen julegave omtrent samtidig. Det liker jeg.

En annen ting jeg liker, er at det snart snart er juleferie:D Da skal jeg hjem til kjære Mandal på ferie hos ho mor og han far, og plage vettet av lillebror:D Ohh, jeg kjenner på meg at det blir en god ferie, og det liker jeg Big time!

Jeg merker også at jeg stadig lærer nye ting om å vandre med Gud innen for intimsonen. Det er spennende, utfordrende og utrolig givende. Men det er uvant. De sier det tar 6 uker å lage en ny vane, men så er det ikke bare snakk om en ny vane når det gjelder å vandre med Gud. Det er snakk om hele livet. Og det er mer enn én vane. Det er mange vaner, om ikke kanskje alle. Og det sier seg selv, at det er vanskelig å forandre eller endre alle vanene på en gang. Det tar tid, og jeg tror vane-forandring eller vane-endring skjer best over tid. Og det kommer fra ei jente som ikke er kjent for å være verdens mest tålmodige! Hehe. Det er en begynnelse på en forandring hvertfall:) For det merker jeg, at jeg ber om å få ett mer tålmodig hjerte, og det er ikke slik at Gud bare gir meg det, men det er noe som skjer over tid. Jeg kjenner også at det er mer og mer spennende å lese i Bibelen, og tenke ordentlig over hva som står der, men det er ikke alltid det er like motiverende å gjøre det alene. Altså er fellesskap en god ting, bæ!

Bibelverset om at jeg makter alt i Ham som gjør meg sterk, er et bibelvers som stadig kommer til meg, og det gir ny kraft hver eneste gang. Det liker jeg at Gud gir meg, kraft og styrke når jeg ikke har noe selv. Det er godt å ha noen andre å stole på enn seg selv, spesielt når en gang etter gang kjenner at en ikke rekker opp, eller rekker over det en tenkte en skulle gjøre. Det er leit, men det er da det er godt å stole på en Gud som vil det beste for meg, alltid! Og som har større tanker for meg enn jeg noensinne vil ane, eller kunne drømme om å oppnå. Det er godt å vite at Gud har en plan som er større enn det jeg ser.

Nå skal jeg snart hvile i grønne enger, og samle krefter til morgendagen. Jeg gleder meg til å krype opp i Guds sterke armer og hvile i Hans fang.

Cecilie<3

Ingen kommentarer: