torsdag 11. februar 2010

Den store verdenen:D

I morgen skal jeg ut i den store verden. Jeg skal fly langt avsted. Først til Oslo, henge noen timer på flyplassen der, og så skal jeg videre til Alta. Lille meg skal ut av Stavanger for første gang siden jeg kom bort her etter jul:) Det blir deilig, ikke at jeg ikke liker å være i Stavanger, for det gjør jeg. Stavanger er byen i mitt hjerte (Mandal er verdens navle derimot;)) og jeg føler meg virkelig hjemme her etter halvannet år. Gjorde forsåvidt det etter de to første ukene herborte i fjor høst:)

Anyway, gleder meg til å reise til Alta i morgen, skal besøke lillebror som går på folkehøyskole der:) Det blir stas, skal visst sove på hems, og så er de visst ikke snille med storesøstre, og så kommer det 40 russere på besøk under filmfestivalen som finner sted i helgen.

Det blir spennende, og litt skummelt. Masse masse folk jeg ikke kjenner og så usannsynlig mange nye fjes. Jeg gleder meg til å se og treffe folk lillebror har snakket mye om, se rom han henger mye i, og skiene de kjøpte på loppemarked sammen med den gamle sofaen. Det blir rart å være storesøster og besøke, istedet for å være storesøster og få besøk.. Men sånn er livet, plutselig er til og med lillebror mer enn 16 år og har nettopp fått scooterlappen..

Jeg gleder meg og det er bra:D Har dessuten også pakket ferdig og skal snart legge meg siden jeg skal usannsynlig tidlig opp i morgen, da flyet mitt går 07.15 på morgenen og jeg alltid må være usannsynlig sikker på at jeg ikke mister flyet(så jeg kommer usannsylig tidlig på flyplassen:P)

Herren er min hyrde,jeg mangler ingen ting. Han lar meg ligge i grønne enger; han fører meg til vann der jeg finner hvile,og gir meg ny kraft. Han leder meg på de rette stier for sitt navns skyld. Selv om jeg går i dødsskyggens dal, frykter jeg ikke for noe vondt. For du er med meg. Din kjepp og din stav, de trøster meg. Du dekker bord for meg like for øynene på mine fiender. Du salver mitt hode med olje, mitt beger flyter over. Bare godhet og miskunn skal følge meg alle mine dager, og jeg får bo i Herrens hus gjennom lange tider.

Dette er gode løfter for en til tider sliten jente med altformye tankevirksomhet og for lite fysisk aktivitet. Gud er god i mitt liv og kan være det i ditt og, hvis du vil?

nattinatt, cecilie<3

Ingen kommentarer: