onsdag 6. januar 2010

nyttårsforsetter

Jeg har i det siste merket at jeg har en tendens til å sette meg i situasjoner hvor jeg mest sannsynelig blir såret eller lei meg. Jeg vet ofte, når jeg tar valget, at det er et dumt valg som jeg er den eneste som kommer til å slite med. Men allikevell velger jeg slik at jeg blir såret. Dette er en tendens jeg har lyst til å gjøre noe med, altså jeg vil begynne å tenke over ting, før jeg gjør det, og ikke etter, slik det er nå.

Trikset er bare å finne ut hvordan jeg skal klare det?
Jeg aner ikke, hadde jeg visst det ville jeg mest sannsyligvis valgt anderledes. Jeg håper hvertfall at jeg ville valgt anderledes.

En ting vet jeg hvertfall, bønn og samtale med Gud er en veldig god start på det. Bønn om tålmodighet og visdom slik at jeg kan ta gode valg, valg som ikke bare gavner meg, men som også gavner de rundt meg på en god måte. Og selvfølgelig tålmodighet til å se resultater.

"Og jeg er trygg på at han som begynte sin gode gjerning i dere, skal fullføre den – helt til Jesu Kristi dag." Filipperne 1,6.

Cecilie<3

Ingen kommentarer: