torsdag 22. april 2010

Kåne-emne jeg? åneidu..

Akkurat nå har jeg satt en bolledeig, for jeg får besøk av en gjeng jenter i kveld - vi skal ha Tupperwareparty ser du. Sånn som ordentlige husmødre har vettu;) Poenget er at det ikke burde være meg som baker boller.. Det har en tendens til å gå heller dårlig.. Eller, det vil si, deigen smaker kjempegodt, nami-nam.. Det er bare det at det veldig sjeldent blir mer enn deig ser du.. Bolledeigen vil ikke heve! Og det blir ikke bedre om jeg putter dem i ovnen, den varmer litt ujevnt, og ikke forstørrer den bollene heller.. Dårlig gjort. Ovnen gjør alltid det for Susanne, den perfekte husmor.. Nei, nå må det bli andre boller her! Hihi..

Jeg tror det skal ganske mye til før jeg blir godvenn med gjæren, har forstått at det er den som har med hevingen å gjøre. Så derfor holder jeg meg stort sett til kokkelering uten gjær. Som middagspai med sopp, kyllingfileter, eggerøre, armeriddere eller indrefilet med båtpoteter og bernaisesaus(riktig stavet?). Jeg har innsett det, jeg liker ikke gjær, og den liker ikke meg.

Men livet går videre for det om. Kaker og middag og slike ting er min greie.. Boller får noen andre lage:P hehe..

Er forresten veldig positiv på at jeg definitivt har drept gjæren nok engang.. Den har ikke vokst en millimeter, den har heller krympet. At det er fordi jeg har prøvesmakt deigen, eller fordi den faktiskt har krympet, er uvisst:P hehe..

Det ble derfor til at jeg mekket sammen en browin-kake, og håper at den faller mer i smak enn bollene gjør. OG siden det ikke er gjær i denne, så tror jeg det blir en stor suksess!

Jeg gleder meg til Browines, tupperware, godt selskap og masse morro:D Livet er godt!

Cecilie<3


PS: Kåne-emnet er en ræser på middag, og har til-og-med eget fiskesnøre:P ds

PPS: gjæren er herved bekreftet død, og begravet:( o-store-ulykke!:( dds

1 kommentar:

Test sa...

Heia..
Driver å leser bloggen din innimellom (ikke alt fordi det er av og til litt mye tekst =) Men det er gøy å lese om det du driver med og tenker om forskjellig :)
Nå er d eksamens-lesing fremover så går ei kjedelig tid i møte. menmen sånn er det.
Kos deg mye
Klemmer Tiril