tirsdag 6. juli 2010

Styrke og mot - og forkjellen mellom dem

Man trenger styrke for å være tøff - man trenger mot for å vise ømhet.

Man trenger styrke for å bære rustning - man trenger mot for å gå uten.

Man trenger styrke for å overvinne - man trenger mot for å gi seg.

Man trenger styrke for å være helt sikker - man trenger mot for å våge å tvile.

Man trenger styrke for å tilpasse seg - man trenger mot for å være anderledes.

Man trenger styrke for å kjenne en venns smerte - man trenger mot for å kjenne egen smerte.

Man trenger styrke for å skjule sine følelser - man trenger mot for å vise dem.

Man trenger styrke for å stå alene - man trenger mot for å lene seg mot noen.

Man trenger styrke for å elske - man trenger mot for å la seg elske.

Vet ikke hvor jeg har funnet dette, så hvis noen vet hvem som har skrevet det, gi gjerne beskjed:)

For tiden er jeg verken sterk eller modig. Jeg prøver bare å leve hver dag for seg selv. Ikke gruble, bare leve. Legge vekk ting fra fortiden, og leve i nuet og glede seg til det som ligger forran. Merker at Gud er med og det trenger jeg. Jeg trenger Han så sykt. Helt villt.

På Imi på søndag snakket broren til Øystein om at Gud vil være med oss fra vi våkner om morgenen, til vi legger oss om kvelden, og at han sitter å passer på når jeg sover. Det er så sykt bra å tenke på, at Gud vil være med meg i alt jeg gjør. At det viktigste for Gud er at jeg vil henge med Han og finne på ting med Han. Og det er ingenting jeg heller vil, jeg vet bare ikke alltid hvordan. Vet heller ikke helt hvordan man skal legge fra seg ting fra fortiden som er vonde og vanskelige og noe av det beste du noen gang har hatt og så move on liksom? Går det noen gang over, alt det vonde? Blir det noen gang helt bort? Det er så mye som jeg ikke forstår og det sliter på meg for tiden..

Men det er godt å være hjemme, gå i vante rutiner med vasking på jobb og treffe gamle venner som kanskje også er nye venner som en kan være sterk og modig for?

Gleder meg til å se hva sommeren 2010 bringer, gleder meg enda mer til høsten 2010 - ACTA bibelskole ligger klar og venter på meg og mange flere, fy søren det blir bra:D

sørlandsklemmer fra cecilie<3

1 kommentar:

Maria den lattermilde sa...

I mine øue e du både modig og sterk cecilie :) Bra blogg innlegg. Gøy å tenka på at Gud vil vera mer med meg enn eg vil vera m han(for eg he jo veldig lyst å vera m han heile tida, skjønt eg ikkje forstår koss alltid). Håpe du fær ein bedre sommer enn du håper på! =)
Kåoz frå Kvinesdal